keskiviikko 12. heinäkuuta 2017

Arkea



Mulla on ollut ihan oikeaa lomaa tänä vuonna, tosi kauan oon ollut satunnaisesti töissä ja silloin ei paljoa lomia pidetä, jos töihin tarvitaan sinne on mentävä. Nyt mua ei ole kauheasti tarvittu, kesätyöntekijä touhuaa mun töitä ja mä oon nauttinut lomasta, lasten kanssa tähän asti. Nyt mulla alkaa työputki ja isäntä jää lomalle niin alkaa, toivottavasti tulemaan remppapostauksia. Listaa on ainakin hurjasti mitä pitää saada ennen syksyä. 

Ekassa kuvassa ihana ihana maariankämmekkä. Kasvaa uskollisesti lenkkimatkan varrella joka vuosi samassa paikassa. Yksi kasvirakkauteni. Joita on kyllä monia. Yksi on alakuvassa oleva suklaakosmos, ostin puutarhalta taimina, jos ensi vuonna ehtisi kokeilla taimikasvatusta taas pitkästä aikaa. Tykkään sen tosi tummasta punaisesta, sopii hyvin pinkin kanssa. Samassa istutksessa dahlia pinkein kukin ja tummin lehdin, pantaheinä, hopeavitjaa ja vaaleapunaista siniviuhkoa.



Kanat on bonganeet piharakennuksen vintin, munia tulee tosi vähän, kaikki on varmaan tuolla vintillä missä ei voi kävellä mikään kanaa tai kissaa isompi. Tipuja kaipailin ja kun lukuisat hautomisyrityksen on kevään aikana menneet mönkään, osa ihan syystäkin, lainasin kaverilta hautomakoneen ja nyt niitä on. Käsitipuja tosin kun se kananpesä on tuolla saavuttamattomissa, en voi niitä nyt hautoville lykätä. Yleensä olen antanut kanojen hoitaa tipuna niin osaavat hyvin kananasiat ja hautominenkin onnistuu paremmin.



Neule on edistynyt, yhden kerän neuloin jo, mutta olin tehnyt alussa tyhmän virheen niin aloitin toisesta kerästä ja tässä vaiheessa mennään nyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti